Rehabilitacja w Pruszkowie

Centrum Medycyny i Rehabilitacji ARTKINEZIS to nowoczesne ośrodki medyczne i rehabilitacyjne zlokalizowane w Pruszkowie i Żyrardowie.

Arkinezis oferuje kompleksową opiekę medyczną obejmującą diagnostykę obrazową i laboratoryjną, leczenie ambulatoryjne i szpitalne, profilaktykę zdrowia, leczenie specjalistyczne w ramach poradni: rehabilitacyjnej, ortopedycznej, kardiologicznej , okulistycznej, laryngologicznej, ginekologicznej, urologicznej, chirurgicznej, neurologicznej, reumatologicznej oraz medycyny sportowej.

Rehabilitacja lecznicza oparta jest na metodach terapii indywidualnej: jeden pacjent – jeden terapeuta dla dorosłych i dzieci. Usługi medyczne są realizowane w ramach umowy z NFZ, ubezpieczeń prywatnych oraz odpłatnie.

Misją Firmy jest przywrócenie stanu sprawności fizycznej i psychicznej osobom ze schorzeniami narządu ruchu i układu nerwowego w stopniu umożliwiającym prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie.

W leczeniu fizjoterapeuci wykorzystują różnorodne techniki terapeutyczne jak metody manualne, neurofizjologiczne oraz elementy osteopatii. Palcówki dysponują nowoczesnym sprzętem do fizykoterapii. W ramach kompleksowej terapii pacjenci mają zapewniony dostęp do konsultacji specjalistycznych z rehabilitacji medycznej, ortopedii i neurologii.

Rehabilitacja neurologiczna skierowana jest do pacjentów z dysfunkcjami układu nerwowego. Jej celem jest możliwie najpełniejsze przywrócenie Pacjentowi utraconych nie tylko funkcji motorycznych, ale również mowy i funkcji poznawczych. Pomaga w przezwyciężeniu dolegliwości bólowych, które często towarzyszą wielu schorzeniom neurologicznym. Rehabilitacja neurologiczna skierowana jest dla pacjentów z chorobami przewlekle postępującymi takimi jak stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona, stwardnienie boczne zanikowe, miopatie, ale również dla pacjentów po operacjach neurochirurgicznych w obrębie mózgu czy rdzenia kręgowego, po wylewach i udarach mózgowych, po wypadkach komunikacyjnych. Ma decydująca rolę w leczeniu i profilaktyce w ostrych i przewlekłych zespołów bólowych.

Doświadczony fizjoterapeuta może mieć ogromny wpływ na twoje zdrowie i dobre samopoczucie. Oto kilka powodów, dlaczego warto udać się do specjalisty:

  1. Rozpoznanie i diagnoza – Fizjoterapeuci są wykwalifikowani w rozpoznawaniu i diagnozowaniu różnych urazów i zaburzeń ruchowych. Dzięki temu mogą zidentyfikować przyczyny bólu i dyskomfortu, a następnie zaproponować odpowiednie leczenie.
  2. Indywidualne podejście – Doświadczony fizjoterapeuta podejdzie do każdego pacjenta indywidualnie. Będzie on brał pod uwagę wiek, stan zdrowia, poziom aktywności i cel terapii, aby dostosować plan leczenia do Twoich potrzeb.
  3. Bezpieczeństwo – Fizjoterapeuci są wykwalifikowani w stosowaniu różnych technik i narzędzi, które mogą pomóc w leczeniu urazów i chorób. Z doświadczonym fizjoterapeutą możesz mieć pewność, że techniki i ćwiczenia będą stosowane w sposób bezpieczny i skuteczny.
  4. Skuteczność – Fizjoterapeuci stosują różne techniki terapeutyczne, które są skuteczne w leczeniu urazów i chorób. Doświadczony fizjoterapeuta może wybrać odpowiednie techniki, które będą skuteczne w Twoim przypadku.
  5. Profesjonalizm – Doświadczony fizjoterapeuta będzie miał odpowiednie wykształcenie i doświadczenie w dziedzinie fizjoterapii. Będzie on stosował najlepsze praktyki i podejścia, aby zapewnić Ci skuteczną i profesjonalną opiekę.

Podsumowując, doświadczony fizjoterapeuta może pomóc Ci w diagnozowaniu i leczeniu różnych urazów i chorób, stosując skuteczne i bezpieczne techniki terapeutyczne https://artkinezis.pl/rehabilitacja-pruszkow/ . Możesz mieć pewność, że otrzymasz profesjonalną i indywidualną opiekę, która pomoże Ci wrócić do zdrowia i dobrego samopoczucia.

https://artkinezis.pl/

Medycyna w Polsce

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

W ubiegłym roku branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Ze względu na pandemię koronawirusa, sektor ten stał się pierwszoplanową postacią na największych światowych rynkach kapitałowych. Co więcej, ten trend cały czas trwa. Nic dziwnego, ponieważ cały czas mamy do czynienia z branżą o fantastycznych perspektywach, związanych z ciągłym rozwojem nowych technologii, nowych metod leczenia oraz postępującą cyfryzacją, w tym wprowadzaniem rozwiązań w zakresie e-zdrowia. Przodują w tym firmy prywatne, które są pionierami we wprowadzaniu nowoczesnych narzędzi ułatwiających stawianie diagnozy oraz leczenie i wpływających na podnoszenie jakości oferowanych świadczeń.

Wprowadzanie nowoczesnych technologii w branży medycznej w ogromnym stopniu przyspieszyła pandemia COVID-19. Wprowadzony lockdown podczas jej pierwszych tygodni wprost wymusił realizowanie na szerszą skalę świadczeń zdrowotnych za pomocą narzędzi zdalnych – i to nie tylko tradycyjnych rozmów telefonicznych, ale także czatów czy wideorozmów, często z wykorzystaniem narzędzi umożliwiających również badanie pacjenta “na odległość”.

W efekcie już dziś telemedycyna to forma świadczenia usług medycznych i opieki zdrowotnej łącząca w sobie elementy telekomunikacji, informatyki oraz medycyny. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii pozwala ona przełamywać geograficzne bariery i wymieniać specjalistyczne informacje. Umożliwia także oczywiście przeprowadzenie diagnozy na odległość, i to właśnie jest jej najczęstszym zastosowaniem.

Idea telemedycyny została przygotowana przede wszystkim z myślą o osobach, których stan bądź możliwości pojawienia się na zwykłej wizycie w gabinecie są ograniczone. Jednak szybko okazało się, że z dobrodziejstwa e-wizyty mogą skorzystać wszyscy, bo wiele problemów zdrowotnych nie wymaga wizyty i osobistego zbadania przez lekarza. Teleporady są szczególnie rekomendowane w prostych i częstych zachorowaniach, takich jak infekcje górnych dróg oddechowych czy alergie sezonowe lub skórne, lecz mają również zastosowanie do postawienia wstępnego rozpoznania i zlecenia badań przed wizytą u specjalisty, a nawet jako forma kontroli leczenia, przepisania recepty i w wielu innych sytuacjach u chorych przewlekle. Czyli w praktyce można stwierdzić, że telemedycyna jest dla każdego.

Problemy z brakami kadrowymi wśród specjalistów i personelu pomocniczego przekładają się na niską dostępność usług medycznych. Jest to jeden z najgorzej ocenianych aspektów funkcjonowania służby zdrowia. Według badań CBOS aż 82% Polaków uważa, że ciężko jest umówić się na wizytę u specjalisty, a 71% negatywnie ocenia dostępność personelu w szpitalach.

Problem ten pogłębia biurokratyzacja placówek medycznych. Według raportu NIK lekarze poświęcają 33% swojego czasu na wypełnianie dokumentacji medycznej i inne czynności administracyjne podczas wizyty stacjonarnej i aż 43% podczas teleporady.

Pierwszym krokiem w zwiększaniu dostępności personelu medycznego powinno być zatem efektywne wykorzystanie czasu już zatrudnionych specjalistów. Można to zrobić np. przez:

  • stosowanie podejścia digital first wobec pacjentów, zgodnie z którym pierwszy wywiad medyczny przeprowadza się zdalnie, by ocenić konieczność skierowania na wizytę osobistą,
  • integracje systemów informatycznych (np. z narzędziami do obsługi diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej), 
  • automatyzację przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi placówkami, co usprawni podejmowanie decyzji o leczeniu,
  • cyfryzację procesów administracyjnych (prowadzenie rejestrów elektronicznej dokumentacji medycznej),
  • wdrożenie systemów do automatyzacji rejestracji wizyt, które m.in. przypominają pacjentom o terminie konsultacji i zmniejszają liczbę „okienek” w grafikach lekarzy.

Każda automatyzacja, która pozwala odciążyć personel medyczny od żmudnych i powtarzalnych zadań, przekłada się na większą dostępność usług, wyższy poziom satysfakcji pacjentów i lepsze doświadczenia samych medyków. Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny w kontekście zmniejszania braków kadrowych i zachęcania wykwalifikowanych specjalistów do pracy w polskich firmach. 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*