PIERWSZA KONFERENCJA ZIKO APTEKI „FARMACEUTYCZNE FORUM ZDROWIA”.
SPOTKANIA Z PRODUCENTAMI, WYKŁADY, NETWORKING.

Jutro, 14 września rozpoczyna się pierwsza edycja dwudniowej konferencji „FARMACEUTYCZNE FORUM ZDROWIA” organizowanej dla kadry kierowniczej sieci aptek franczyzowych Ziko Apteka. Miejscem spotkań i prelekcji będzie Hotel Crystal Mountain w Wiśle. Podczas wydarzenia personel sieci aptek franczyzowych Ziko Apteki będzie miał okazję spotkać się z przedstawicielami największych, światowych i polskich firm farmaceutycznych oraz dermokosmetycznych, pogłębić wiedzę na temat terapii, doboru leków, najnowszych wyników badań czy receptury aptecznej. Spotkanie będzie również okazją do wymiany doświadczeń i opinii.

Sieć aptek franczyzowych Ziko Apteka dba o rozwój zawodowy pracowników – farmaceutów. Właśnie dlatego firma regularnie szkoli personel, zapewniając m.in. szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne. Również tym razem postanowiła zatroszczyć się o pracowników, dając im możliwość poszerzenia wiedzy w zakresie farmacji, leczenia, leków, receptury aptecznej, wyrobów medycznych czy dermokosmetyków i zorganizowała konferencję „Farmaceutyczne Forum Zdrowia”.

W pierwszym dniu wydarzenia Farmaceuci sieci aptek franczyzowych Ziko Apteka będą mogli nie tylko poznać przedstawicieli największych firm farmaceutycznych i dermokosmetycznych, ale także wysłuchać ich prelekcji. Zaprezentują się takie firmy jak: RECKITT BENCKISER, HALEON, PERRIGO POLAND, PAUL HARTMANN POLSKA, SANDOZ, FAGRON, POLSKI LEK, OLEOFARM i SANOFI. Prelegenci opowiedzą o swoich firmach i ich planach. Podzielą się także wiedzą z dziedziny farmacji w odniesieniu do produkowanych preparatów, zaprezentują wyniki badań, przedstawią najlepsze dla Pacjenta terapie w konkretnych problemach zdrowotnych, z którymi Farmaceuci spotykają się w swojej codziennej pracy z Pacjentem.

Oprócz części konferencyjnej zorganizowano również cześć wystawienniczą, w której na specjalnie przygotowanych przez producentów stoiskach, będą oni mogli szerzej zaprezentować swoje firmy, plany rozwoju, kierunki działalności na rynku farmaceutycznym. Będzie można porozmawiać o nowych produktach, czy zadać pytania dotyczące asortymentu lub składu preparatów.

Drugi dzień to czas wypełniony zabawami integracyjnymi. Mają one na celu naukę efektywnej komunikacji w szybko zmieniających się warunkach. Na kierowników czekają różne wyzwania, które często pojawiają się podczas współpracy w zespole, jak chociażby ukończenie zadania w warunkach ograniczonej komunikacji oraz presji czasowej. 

Farmaceutyczne Forum Zdrowia Ziko Apteka daje możliwość nie tylko do dalszego rozwoju personelu, ale również do bliższego poznania się pracowników sieci aptek franczyzowych Ziko Aptek z całej Polski. Konferencja umożliwi im wymianę doświadczeń, umiejętności, a także pogłębienia relacji koleżeńskich.

Medycyna w Polsce

Obecny poziom finansowania i wprowadzone regulacje w obszarze technologii nielekowych w znacznym stopniu utrudniają wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań medycznych. Ponadto nieaktualizowane od wielu lat limity finansowania zmuszają pacjentów do ogromnych dopłat z własnej kieszeni do dostępnych na rynku wyrobów.

Ogólna wartość rynku wyrobów medycznych liczona przychodami firm to 17,5 mld złotych. W 2020 roku ogólna wartość produkcji krajowej branży wyrobów medycznych wyniosła blisko 11 mld złotych. To imponujący wynik, na który złożyła się praca 5266 podmiotów – wytwórców, importerów oraz dystrybutorów wyrobów medycznych oraz blisko 30 tys. pracowników zatrudnionych w tych firmach.

Pomimo rosnącego wpływu na polską gospodarkę, firmy działające w obszarze wyrobów medycznych borykają się ze znaczącymi przeszkodami systemowymi, które w dużej mierze odbijają się na polskich pacjentach. Jednym z palących problemów jest kategoryzacja oraz poziom finansowania wyrobów wydawanych na zlecenie. W Polsce przeznacza się na nie jedynie 1% ogólnego budżetu NFZ. Dla porównania nakłady per capita w krajach Grupy Wyszehradzkiej są średnio 3 razy większe. Odbija się to na kieszeni pacjentów, którzy do wyrobów dopłacać muszą aż 39% ich ogólnej wartości, czyli o kilkanaście punktów procentowych więcej, niż w Czechach czy na Słowacji.

Kategorie, które wymagają jak najszybszej rewizji to między innymi wózki inwalidzkie, peruki, protezy piersi, produkty stomijne czy aparaty słuchowe. Tylko w przypadku tych ostatnich, w ubiegłym roku polscy pacjenci musieli dopłacić ponad pół miliarda złotych. Limity finansowania stosowane w wymienionych grupach sprawiają, że pacjenci zmuszeni są do korzystania z bardzo podstawowych produktów lub, jak w przypadku stomii, mają dostęp do takiej liczby wyrobów, która nie spełnia ich miesięcznego zapotrzebowania. Godzi to w ich zdrowie i godność, pogarsza komfort leczenia czy rehabilitacji oraz znacząco przedłuża hospitalizację.

Rynek medyczny w Polsce jest wciąż nieskonsolidowany. Zazwyczaj silne oraz uznane centra medyczne posiadają tylko jedną lokalizację, nie korzystając tym samym z efektu skali działalności operacyjnej. Powoduje to także często u pacjentów konieczność dalekich podróży, jeśli chcą otrzymać najlepsze usługi. Co ciekawe, wyjątkiem od tej reguły jest choćby kardiologia, która na przestrzeni ostatnich lat została skonsolidowana przez jednego lokalnego gracza przy wsparciu funduszu private equity. Pokazuje to, że rynek medyczny w Polsce jest już gotowy na dalszą konsolidację w innych obszarach, takich jak na przykład ortopedia, okulistyka czy chirurgia.

W ostatnich latach coraz popularniejsza staje się zatem specjalizacja mniejszych jednostek w podstawowych usługach oraz “podłączenie się” pod większe jednostki, które w razie potrzeby świadczą pełen zakres specjalistycznych usług. Im mocniej ten trend się rozwija, tym więcej zyskują na tym większe jednostki – czyli te, które mogą skupić się na dalszych inwestycjach w infrastrukturę i sprzęt. Stwarza to potencjał do współpracy z prywatnymi inwestorami, choćby w roli dostawców sprzętu czy partnerów w zarządzaniu całymi oddziałami.

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*