Na co zwrócić uwagę wyposażając stanowisko do pakowania.

Blisko 86 proc. Polaków* skarży się obecnie na bóle pleców lub dolegliwości barków i karku, a to zdecydowanie ogranicza ich wydajność w miejscu pracy. W obowiązku pracodawcy jest więc stworzenie w magazynie ergonomicznych stanowisk pracy, które przyniosą korzyści zarówno pracownikom, jak i firmie. Z pomocą przychodzą tu profesjonalne meble i akcesoria, które pozwolą zoptymalizować przestrzeń roboczą.

Dynamiczny rozwój e-commerce sprawia, że codziennie wysyłanych jest mnóstwo paczek. Zanim trafią one w drogę do odbiorców, trzeba je przygotować, dlatego potrzebne jest optymalnie wyposażone stanowisko pracy dla pakowaczy zarówno pod kątem ergonomii jak i efektywności. W dobie łatwo dostępnych, gotowych rozwiązań organizacja stanowiska do pakowania nie musi być czasochłonna. Przed zakupem warto jednak dokładnie przemyśleć potrzeby, specyfikę wysyłek oraz oczywiście komfort pracy. W tym pomogą obecne na rynku polskim profesjonalne firmy oferujące takie wyposażenie.

Po pierwsze nie szkodzić

Ergonomiczne miejsca pracy są przede wszystkim przemyślane i rozsądnie zaprojektowane. Spełniają wszystkie funkcjonalne potrzeby pracowników i zapobiegają nadmiernej eksploatacji układu ruchu. W przypadku pracy na stanowisku do pakowania dochodzić może do obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego, a w konsekwencji – różnych dolegliwości. Obciążenia dotyczą zazwyczaj barku, ramienia, przedramienia, nadgarstka i dłoni. W sytuacji długotrwałej pracy przy nieergonomicznym stanowisku, pracownik narażony jest więc na bóle, zwyrodnienia oraz stany zapalne stawów i mięśni. Właśnie dlatego wyposażenie miejsca pracy jest tak istotne zarówno dla pracownika, jak i odpowiedzialnego pracodawcy.

Solidna podstawa

W przypadku miejsca do pakowania, niezależnie od przestrzeni, potrzebne są stół, regał na przybory oraz inne akcesoria dostosowane do rodzaju opakowań, których używamy. Na rynku dostępne są zarówno kompletne, zintegrowane stanowiska do pakowania towarów, jak i systemy modułowe mebli i akcesoriów, którymi możemy optymalnie zagospodarować dostępną przestrzeń. – Gotowe rozwiązania idealnie sprawdzą się, zarówno gdy do dyspozycji mamy mniejsze pomieszczenie jak i duże przestrzenie w strefie pakowania. Składają się one ze stołu roboczego o optymalnej długości, zwykle do 200 cm oraz kompletu półek i uchwytów na materiały opakowaniowe: tekturę, folię, kartony itp. Wszystkie niezbędne narzędzia i artykuły, także dodatkowe wyposażenie, np. gilotyna do cięcia papieru czy folii bąbelkowej, dostępne są na wyciągnięcie ręki, co przyspiesza i ułatwia pracę– mówi ekspert Jarosław Kamiński, Prezes RAJA Polska.

Optymalny układ

Aby maksymalnie zoptymalizować stanowisko do pakowania należy zacząć od wnikliwej obserwacji całego procesu i dokładnie przeanalizować poszczególne etapy pakowaniai ich wpływ na zarówno na zdrowie jak i efektywność procesu.–Możliwość wyboru zarówno podstawowych elementów, takich jak stoły czy regały, jak i akcesoriów, spośród bogatej oferty komponentów modułowych pozwala stworzyć stanowisko pracy uwzględniając potrzeby przedsiębiorstwa jak i osób tam pracujących. Zastosowanie systemów modułowych pozwala na efektywne zarządzanie przestrzenią i ułatwia tworzenie skalowalnych i elastycznych rozwiązań – wyjaśnia Jarosław Kamiński. Optymalnie zaprojektowane stanowisko wpływa na wydajność użytkujących je osób, a więc także działa na korzyść firmy.

Ciężka sprawa

Jedną z bardziej urazogennych czynności w strefie pakowania jest podnoszenie i przenoszenie paczek. Pracowników, którzy to robią należy przede wszystkim przeszkolić z prawidłowej techniki pracy z ciężarami, a transport towaru w obszarze miejsca pracy ułatwią przeznaczone do tego wózki. Ich różnorodność pozwala wybrać model idealnie dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa. Stołowe, koszowe, widłowe, do ciężkich ładunków czy platformowe.– Dlatego jeśli mamy wątpliwości, warto skorzystać z pomocy doradcy. Dzięki ich doświadczeniu łatwiej będzie zidentyfikować potrzeby przedsiębiorstwa, wybrać odpowiedni asortyment i tym samym podnieść wydajność miejsca pracy– zaleca Jarosław Kamiński.

Maszynowe eko wsparcie

Jeśli pakowanie jest istotnym elementem działalności firmy, kluczowe mogą okazać się inwestycje w technologie i maszyny usprawniające pracę. Aby ograniczyć konieczność stałego dostarczania na stanowisko pakowania wypełnienia do paczek, można wykorzystać jedną z maszyn do wytwarzania papierowych lub powietrznych wypełniaczy. – W naszej ofercie znajduje się wiele tego typu urządzeń. Pozwalają one przedsiębiorcom zaoszczędzić miejsce i czas, a przedewszystkim zabezpieczają wysyłany towar, co może się przełożyć na zmniejszenie liczby reklamacji spowodowanych uszkodzeniami produktów podczas transportu.Rozwiązania te doskonale wpisują się w oczekiwania klientów, którzy coraz głośniej mówią, że zależy im na ekologii i możliwości łatwego recyklingu zużytych materiałów opakowaniowych – mówi Jarosław Kamiński.

Liczą się drobiazgi

Gdy stworzymy już ergonomiczne miejsce pracy, powinniśmy pochylić się nad narzędziami i akcesoriami, z których regularnie będzie korzystał pracownik. Mogą one okazać się kluczowe do określenia stanowiska pracy jako wygodne i wydajne. Owijarki, noże, wagi, nożyce, bandownice, dyspensery do taśmy i wiele innych. – Najlepsze akcesoria, takie jak nasz nagrodzony ostatnio we Francji przenośny dyspenser taśmy klejącej X-Taper, projektowane są z uwzględnieniem specyfiki ruchów z konkretnym narzędziem i ułatwiają pracę pakowaczy przy jednoczesnym zachowaniu dużej wydajności – chwali Jarosław Kamiński.

Dobra atmosfera

Ostatnie na co trzeba zwrócić uwagę to ogólne warunki w miejscu pracy, na które składają się oświetlenie, temperatura, ograniczenie hałasu i innych czynników szkodliwych. Gdy połączymy odpowiednio przygotowane pomieszczenie i optymalne wyposażenie stanowiska, otrzymamy ergonomiczne, wygodne miejsce pracy. A jak wiadomo, im lepiej czujemy się w miejscu pracy, tym wydajniej i sprawniej wykonujemy swoje zadania, a to przekłada się na korzyści dla pracowników i pracodawców.

* Źródło: Puls Medycyny, Badania przeprowadzone z wykorzystaniem panelu Ariadna dla Benefit System.

Medycyna w Polsce

Rynek medyczny w Polsce jest wciąż nieskonsolidowany. Zazwyczaj silne oraz uznane centra medyczne posiadają tylko jedną lokalizację, nie korzystając tym samym z efektu skali działalności operacyjnej. Powoduje to także często u pacjentów konieczność dalekich podróży, jeśli chcą otrzymać najlepsze usługi. Co ciekawe, wyjątkiem od tej reguły jest choćby kardiologia, która na przestrzeni ostatnich lat została skonsolidowana przez jednego lokalnego gracza przy wsparciu funduszu private equity. Pokazuje to, że rynek medyczny w Polsce jest już gotowy na dalszą konsolidację w innych obszarach, takich jak na przykład ortopedia, okulistyka czy chirurgia.

W ostatnich latach coraz popularniejsza staje się zatem specjalizacja mniejszych jednostek w podstawowych usługach oraz “podłączenie się” pod większe jednostki, które w razie potrzeby świadczą pełen zakres specjalistycznych usług. Im mocniej ten trend się rozwija, tym więcej zyskują na tym większe jednostki – czyli te, które mogą skupić się na dalszych inwestycjach w infrastrukturę i sprzęt. Stwarza to potencjał do współpracy z prywatnymi inwestorami, choćby w roli dostawców sprzętu czy partnerów w zarządzaniu całymi oddziałami.

Branża medyczna będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań. Pozwalają one na szybszą diagnostykę, efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla kompleksowej opieki. Nowe technologie powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę i pozwolić na rehabilitację w domu.

Służba zdrowia nowej generacji będzie wykorzystywała coraz więcej nowinek technologicznych – urządzeń mobilnych, telediagnostyki czy sztucznej inteligencji. W najbliższej przyszłości ponad 14 mln pacjentów może korzystać z nowych technologii w procesie leczenia. Największy potencjał mają przede wszystkim usługi telemedyczne, które mogą zrewolucjonizować system opieki zdrowotnej: przyspieszyć możliwość rozpoznania choroby czy poprawić jakość monitorowania leczenia.

Nowe technologie pozwalają na szybszą diagnostykę, bardziej efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Często są wytworem wielu wynalazców, którzy starają się doprowadzić do tego, by były one użyteczne dla pacjentów. Jest wiele innowacji, które dostają wiele nagród, natomiast nie są użytkowane, bo są zbyt trudne do zastosowania w codziennym życiu. Powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę, która pozwala na zmniejszenie kosztów diagnostyki i ewentualnej terapii. Nowe technologie, które pozwalają na rehabilitację, powinny być dostosowane do naszych telefonów komórkowych i pozwolić na rehabilitację w domu.

Żeby wydłużyć Polakom życie, nie wystarczy tylko normalna opieka medyczna i kontakt lekarza z pacjentem, lecz przede wszystkim potrzebna jest absolutnie nowoczesna technologia. To telemedycyna, kontakt z pacjentem poprzez różne inne narzędzia informatyczne, takie jak e-czaty czy wideoczaty, generalnie komunikacja z pacjentem w sposób skoordynowany, gdzie widzimy ścieżkę pacjenta w sposób ciągły, używając nowej technologii.

Telemedycyna z jednej strony jest wyzwaniem dla branży medycznej, ponieważ wymaga inwestycji w nowoczesne oprogramowanie i narzędzia, zmiany organizacji pracy, szkoleń pracowników itd. Z drugiej strony stanowi ogromną szansę na zwiększenie dostępności usług medycznych, zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta i przyciągnięcie nowej grupy docelowej — cyfrowych pacjentów. 

Teleporady w polskim wydaniu przypominają obecnie bardziej próbę skopiowania tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim, niż faktyczny przełom w cyfryzacji służby zdrowia. Niemniej już w takiej formie cieszą się one dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. W 2021 roku 62% Polaków, zamiast udać się do przychodni wybrało konsultację lekarską przez telefon. 

Docelowo telemedycyna (Digital Health) powinna oferować nowe formy opieki medycznej będące efektem synergii medycyny, technologii i telekomunikacji. Mowa nie tylko o telekonsultacjach lekarskich, ale również zdalnym monitoringu zdrowia, diagnostyce, rehabilitacji, a nawet zabiegach chirurgicznych. Technologie wspierające rozwój telemedycyny to m.in.:

  • Oprogramowanie specjalistyczne usprawniające komunikację na linii pacjent — lekarz,  prowadzące rejestr konsultacji,  systemy wspomagające diagnostykę radiologiczną i obrazową, analizujące dane historyczne i ułatwiające stawianie diagnozy, systemy do przetwarzania i wymiany informacji pomiędzy oddziałami i placówkami partnerskim, rejestry EDM i wiele innych. 
  • Aplikacje dla pacjentów jak portale internetowe z indywidualnymi kontami pacjentów umożliwiające umawianie wizyt, przedłużanie recept, planowanie badań, zarządzanie kalendarzem szczepień itp., aplikacje monitorujące stan zdrowia osób przewlekle chorych (np. cukrzyków), służące do przechowywania dokumentacji medycznej, wyboru ubezpieczenia medycznego, czy zakupu leków i realizacji recept itp.
  • Urządzenia typu Smart Health - zarówno profesjonalne rejestratory medyczne (jak holtery EKG czy zdalne KTG), które pozwalają zmniejszyć ilość hospitalizacji, jak i prostsza elektronika monitorująca stan zdrowia o charakterze profilaktycznym i mająca na celu zwiększenie zaangażowania pacjentów.

Rynek telemedycyny ma ogromny potencjał. Aby go w pełni wykorzystać, niezbędne jest wdrożenie nowych technologii oraz zadbanie o ich integrację z użytkownikami (pacjentami i lekarzami). Wymaga to od firm spojrzenia na pacjenta w sposób holistyczny i zmapowania jego całej podróży przez system ochrony zdrowia, począwszy od momentu, w którym zaczyna poszukiwać informacji w Internecie, poprzez spotkanie z lekarzem i diagnostykę, aż po realizację recepty w aptece i konsultacje kontrolne. 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*